Hvordan lede trafikk til ditt nettsted

Det finnes flere måter å lede trafikk til ditt nettsted. Veldig sjeldent er det nok å bare gjøre et grep, her må det en plan med kombinerte tiltak til for å oppnå ønsket effekt. Noe mange er for dårlige til er å opprettholde besøkstallet, kunder må pleies jevnlig for å ønske å komme tilbake til akkurat ditt nettsted. Nedenfor har jeg listet opp de viktigste og mest effektive tiltakene:

Blogg

Blogg er i flere sammenhenger undervurdert og kan ofte bli sammenlignet med de typiske rosabloggene. Sannheten er at hvis en bedrift blogger 1-2 ganger i løpet av en måned vil det generere 70 % flere leads enn om du ikke blogger i det hele tatt, i følge en benchmark-studie gjort på 7000 bedrifter. Å blogge i seg selv er ikke nok, kvalitet er et viktig suksesskriterie. Innholdet må appellere til målgruppen, være relevant og skape et ønske om mer informasjon.

Sosiale medier

Det finnes et hav av sosiale medier og det er ikke nødvendig at en bedrift er på alle. For å finne ut hvor akkurat din bedrift bør være, avhenger av hvor kundene dine er. Når du vet det, er det viktig å produsere innhold som er rett for plattformen og kundene. Sosiale medier er glimrende arenaer for å kommunisere med kunder, samarbeidspartnere og andre aktuelle personer.

SEO

Søkemotoroptimalisering er et godt verktøy for å øke synligheten din i søkemotorene. Ved søk på Google er målet å komme så langt opp på søkelisten som mulig, og helst blant topp 5. Grunnen til dette er at svært få ser lengre ned enn det. Det er viktig å vite hvordan dette fungerer for å gjøre det rett. SEO skal ligge i bunn for all innholdsproduksjon som blir gjort, slik at man skaper innhold potensielle kunder søker etter. Derfor er det viktig å kjenne kundene sine for å formulere seg rett og bruke riktige ord slik at man blir funnet.

Nettsiden

Bedriftens nettside er det aller viktigste her. Den må være tiltalende, både i form av tekst og visuelt. Innholdet på nettsiden må svare på alt en kunde trenger å vite. I tillegg til kontaktinformasjon og generelt om bedriften er det smart å skrive om tjenester og produkter, linket opp mot de sosiale mediene. Dette er noe vi jobber med daglig og som vi gjerne hjelper deg med!

[ajax-subscribe]

Slagkraft på alle flater