Annonsering

Annonsering er ekstremt nyttig og effektivt. Ved å målrette kampanjer eller annonser direkte mot den målgruppen du ønsker å nå kan du være sikker på at budskapet kommer frem.

Vi hjelper deg med all form for annonsering i de kanaler som fungerer best for deg og ditt behov. Hvilke kanaler vi bruker avhenger av bransje og ønsket utfall og dette er noe vi vurderer individuelt fra hver enkelt case.

Vil du vite mer?

Ønsker du å vite mer om hva vi kan hjelpe deg med og hvordan vi jobber i Rekyl Reklame?

Ta kontakt med Joakim for en uforpliktende prat.

joakim_mini-160x160-1

Joakim Jaksland
Digital rådgiver
Epost / 94220536

Facebook

Facebook er etter NRK og TV2 Norges største medium, noe som betyr at du er garantert å treffe en stor del av målgruppen din hvis du har en solid strategi.

Tilstedeværelse på Facebook er lønnsomt. Det som skiller Facebook ut fra andre annonseringskanaler er de unike mulighetene når det kommer til å målrette reklamen. Du kan definere målgruppen veldig spesifikt, og snevrer dermed fallgruvene betraktelig mye inn. Alder, kjønn, bosted, interesser og så videre kan legges inn i strategien og videreføres til oppsettet av kampanjen. Betalingsmodellen er budbasert, og du kan enkelt holde styr på budsjett og kostnader. Med annonsering på Facebook ligger forholdene godt til rette for å skape lønnsomhet.

Når vi setter opp slike kampanjer benytter vi oss av gode verktøy, samt erfaring og kunnskap for at du som kunde skal oppnå best mulig resultat. Vi optimaliserer hver kampanje med skreddersydde oppsett. Når kampanjen er i gang, analyserer vi hvordan den går, tester og optimaliserer underveis.

Dette er et veldig spennende medium med utrolig store muligheter som konstant er under utvikling.

Vi hjelper deg med

  • Klikk til nettsted
  • Produktannonsering
  • Konverteringer på nettsted
  • Likerklikk på side
  • Arrangementer
  • Unikt publikum
  • Strategi

Epost

E-postmarkedsføring er en av de mest lønnsomme mulighetene du har som bedrift på internett.

Det er rimelig og senker kostnadene betraktelig for konverteringene dine. Det er 100 % sporbart for kostnader og inntekter, og øker samtidig effekten av eventuell annen markedsføring du gjør. Å bruke e-post som kanal bygger kundelojalitet og øker inntekten for hver kunde du har. E-postmarkedsføring og nyhetsbrev gir deg perfekt timing på din markedsføring, da du kan stille inn dato og klokkeslett for når det skal sendes ut.

Dette er en kanal som gir deg mye mer enn du i utgangspunktet trodde. Vi i rekyl hjelper deg med å synkronisere e-postmarkedsføringen med eventuell øvrig nettmarkedsføring. Vi setter opp nyhetsbrev og e-postkampanje for deg og konfigurerer e-posttjeneste på ditt nettsted. Som et resultat av en slik markedsføring finner vi webstatistikk og analyse. Vi finner ut hvordan den virker i form av om den blir åpnet, lest og konverteringer.

Vi hjelper deg med

  • Platform
  • Integrering mot nettside
  • Integrering mot sosiale medier
  • Design
  • Innhold
  • Utsending
  • Strategi

Google Display

Google Display oppleves for mange bedrifter å være en svært lønnsom annonsekanal. Verktøyet er nyttig på den måten at du når ut til de som søker på ditt produkt.

Med Google Display kan du styre de beste kampanjene samtidig som du har full kontroll på budsjett og kostnader, da du kun betaler for klikk. Dette er et fleksibelt verktøy som passer for både små og store bedrifter, enten du vil nå ut lokalt eller nasjonalt/globalt.

Kunder erfarer at det lønner seg å bruke oss for å styre slike kampanjer. Vi har erfaring og innsikt og deler gjerne den kunnskapen med deg. Vi er ekstremt opptatt av resultater, og har et mål i alt vi gjør; reklamen skal gi resultater for deg.

Vi hjelper deg med

  • Bildeannonser
  • Animerte bildeannonser
  • HTML5 annonser
  • Flash annonser
  • Strategi

Søkeord

Søkemotorannonsering er mange ganger en av de mest lønnsomme markedsføringskanalene på nett. Det går ut på at kunden annonserer på søkeord som brukerne søker etter.

Dette gjelder reklame i form av tekstannonser, bildeannonser og videoannonser. Som et resultat vil SEM gi din bedrift flere kunder som er ute etter ditt produkt eller tjeneste.

I en slik prosess er vi involvert i utvikling av webstrategi, endring av landingssider og nettsteder, testing, definering av mål for webengasjementet og konfiguering av webstatistikk og andre måleinstrumenter.
Vi kan gjøre hele prosessen for deg eller være involvert og veilede hvis det er det som er behovet.

Dette er en veldig spennende og sikker måte å annonsere på, da det virker nesten hver eneste gang. SEM gjør det enkelt for deg som bedrift å være ledende innen ditt fagfelt, og den første som kommer opp når en kunde søker etter et produkt du selger.

Vi hjelper deg med

  • Tekstannonser
  • Utvidede tekstannonser
  • Bildeannonser
  • WAP mobilannonser
  • App promoteringsannonser
  • Videoannonser
  • Produktannonser
  • Kontakt oss annonser
  • Strategi

Retargeting

Retargeting eller remarketing går ut på å målrette budskap til kunder som i utgangspunktet kjenner deg eller vet om deg. Det koster mindre å nå ut til disse kundene, enn å begynne prosessen med å skaffe nye som ikke har hørt om deg fra før. Det er også lettere å selge til kunder som enten kjenner deg, vet om deg eller er i en kjøpsprosess.

Remarketing kan deles inn i flere faser; (1) En aktuell kunde besøker ditt nettsted. (2) En cookie blir lagret hos kunden. (3) Kunden går videre til andre nettsider. (4) Atferden til den aktuelle kunden blir lagret, og du kan dermed målrette visningsannonser med tilpasset timing og budskap

Det er uendelige muligheter når det kommer til remarketing, men det krever en gjennomtenkt plan. Dette vil gi resultater over tid. Gjennom strategi kan vi skreddersy kommunikasjon ut i fra hva den aktuelle kunden viste interesse for og hva han foretok seg på nettsiden din.

Du bør ha remarketing som en del av markedsføringen din. Når vi i flere omganger henvender deg til den aktuelle kunden med høy relevans for hva den er ute etter, oppnår du ofte høyere ROI (Return Of Investment).

En kjøpsprosess består ofte i flere faser, og det kan en gjennomtenkt retargeringstrategi utnytte. De ulike fasene trenger ulike budskap, da kunden sjelden kjøper ved første besøk. En slik strategi er svært nyttig for oss, da vi kan gjøre research og planlegging til den aktuelle kjøpsprosessen starter. Dermed vet vi hvor i prosessen den aktuelle kunden er, og kan derfor lage budskap direkte rettet til det.

Vi hjelper deg med

  • Retargeting
  • Remarketing
  • Cookies
  • Strategi

Avisannonsering

Det har siden slutten av 1700-tallet blitt produsert papiraviser i Norge, Norges første avis het Norges Intelligenz-Seddler. I 1767 begynte Adresseavisen med annonser i avisene sine. I 2014 er avis som annonsemedium større enn Facebook, Google, utendørs, radio, ukepresse og tv. Fjerner du tv fra den setningen, er avis større enn alle til sammen.

Selv om papirannonser ikke er en nettbasert kanal, kan de likevel skaffe brukere til ditt nettsted. Avisannonser er ikke det de en gang var, salget stuper; men virker de? Svaret er ja, de virker. Avisannonser har fortsatt et sterkt grep på leseren, dette gjelder spesielt i lokalavisene. Det er et svært aktuelt supplement hvis du har en nettside som retter seg mot lesere fra distrikter. Dette gjelder også hvis nettstedet du vil reklamere for inneholder produkter eller tjenester som er lokalt orienterte.
I utgangspunktet er kombinasjonen av web og avis er lønnsomt grep.

Rubrikkannonser er billigere enn store helsides annonser, og hvis du gjør det rett, virker de også. Man kan dermed vurdere avis som kanal selv om budsjettet i utgangspunktet ikke tillater det. Aviser har annonsesider som er delt inn i kategorier, og hvis din vare eller tjeneste er relevant i forhold til kategorien det annonseres i, kan dette gi god uttelling, gjerne i form av trafikk til din nettside og økt salg.

Rekyl har ansatte som har lang erfaring og kunnskap om avis og annonsering, så her kan du være sikker på at du får den kompetansen du trenger for å gjøre annonsering i avis lønnsomt.

Vi hjelper deg med

  • Design av annonser
  • Annonsekampanjer